آرامش خیال

مپرس حال مرا روزگار یارم نیست .. جهنمی شده ام هیچ کس کنارم نیست .. نهال بودم و در حسرت بهار ولی درخت می شوم و شوق برگ و بالم نی

آرامش خیال

مپرس حال مرا روزگار یارم نیست .. جهنمی شده ام هیچ کس کنارم نیست .. نهال بودم و در حسرت بهار ولی درخت می شوم و شوق برگ و بالم نی

ای زندگی بردار دست از امتحانم

 

 

ای زندگی بردار دست از امتحانم

چیزی نه میدانم نه می‌خـواهم بــدانم

دلسنگ یا دلتنگ، چون کـوهی زمینگیر

از آسمان دلخــوش بــه یک رنگیـــن‌کمانم

کــوتـــاهی عمــر گــل از بــــالانشینـــــی‌ست

اکنــــون کــــه می‌بیننــد خــــــارم، در امانــــم

دلبستــــــــه‌ی افلاکـــــــم و پابستـــــــــه‌ی خاک

فـــــــــواره‌ای بیـــــــــن زمیـــــــــن و آسمانم

آن روز اگر خــود بال خــود را می‌شکستم

اکنون نمی‌گفتـــــــم بمانـــــــم یا نمانـم؟!

قفل قفس باز و قنـــاری‌ها هـــراسان

دل‌کندن آسان نیست! آیا می‌توانم؟

 

فاضل_نظری

تا شقایق هست زندگی باید کرد

 

 

احساس می کردم اگر اوضاع همین طوری بماند دق می کنم...

اوضاع همان طور ماند و دق نکردم!

همه مان اینگونه ایم.

لحظه های گَندی داریم که تا مرز سکته پیش میرویم! اما میگذرد.

هیچ وقت حرف سربازی که بدون پاهایش از جنگ برگشت را فراموش نمیکنم:

" من فوتبالیست خوبی بودم!

اولش برای پاهایم هر شب گریه میکردم،

تا فهمیدم خدا دوست داره من شطرنج باز خوبی باشم".


شاهین شیخ الاسلامی

دلتنگم

 

 

دلتنگی آدم را به خیابــــان می کشد

دلتنــــــگم!

و مردم نمی فهمنــــــــد

قـــدم زدن -گاهی-

از گریــــــه کردن غم انگیــز تـــــــر است!

 


اهورا_فروزان

ﺩﻧﯿﺎ ، ﺩﺍر ِﻣﮑﺎﻓﺎﺕ ﺍﺳﺖ !

 

 

ﺷﺎﻣﻠﻮ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ :

ﺑﺘﺮﺱ ﺍﺯ ﺍﻭ ﮐﻪ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﺮﺩ

ﻭﻗﺘﯽ ﺩﻟﺶ ﺭﺍ ﺷﮑﺴﺘﯽ ...

ﺍﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺟﺎﯼ ﺗﻮ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺯﺩ ...

ﻭ ﺧﺪﺍ ﺧﻮﺏ ﮔﻮﺵ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺏﺗﺮ ﯾﺎﺩﺵ ﻣﯿﻤﺎﻧﺪ .

ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﺳﯿﺪ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺧﺪﺍ

ﺗﻤﺎﻡ ﺣﺮﻓﻬﺎﯼ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺳﺮﺕ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺸﯿﺪ ...

ﻭ ﺗﻮ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺩﺭﮎ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﮐﺮﺩ

ﭼﺮﺍ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﻧﺪ :

ﺩﻧﯿﺎ ، ﺩﺍر ِﻣﮑﺎﻓﺎﺕ ﺍﺳﺖ !