کافی نت دانشجویان
 

پایان‌نامه کارشناسی ارشد

گرایش راه‌آهن برقی

عنوان

بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی

 

چكيده

امروزه با توسعه سریع سیستم‌های حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری،

تقاضای انرژی مصرفی و همچنین کیفیت سرویس دهی مطلوب‌تر افزایش یافته است.

رقابت در این عرصه می‌تواند  در نحوه اجرای یک سفر بهینه با اهداف حداقل تاخیر

زمانی سفر و حداقل انرژی مصرفی شکل بگیرد. در این پایان‌نامه چگونگی حصول

یک سفر کارآمد توسط یک قطار، تحت قیود پروفیل مسیر و حدود سرعت مورد 

بررسی قرار گرفته است. در این راستا، روش‌های بهینه‌سازی چند‌هدفه

تکاملی NSGA-II و MOPSO و همچنین روش بهینه‌سازی تکاملی 

یک‌هدفه Krill Herds، برای تولید یک تراژکتوری سرعت با حداقل 

انرژی مصرفی، حداقل تاخیر زمانی سفر و همچنین با تامین آسایش مسافرین، 

مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج به ازای یک زمان سفر معین 1200 ثانیه‌ای

نشان داد که تراژکتوری سرعت تعیین شده توسط NSGA-II دارای بهترین 

عملکرد و کمترین انرژی مصرفی نسبت به دو الگوریتم دیگر است. همچنین جبهه‌های

پارتو منتجه به ازای تعداد اعضا و تکرار یکسان نشان داد که در زمان‌های سفر کوتاهتر

از حدود 1100 ثانیه و طولانی‌تر از 1500 ثانیه، MOPSO می‌تواند دارای نتایج

مطلوب‌تری باشد.

با توسعه شبکه های الکتریکی حتی در نواحی بین شهری، بیشتر سیستم‌های تراکشن

راه‌آهن امروزی از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند. در این پایان‌نامه یک سیستم

تراکشن راه‌آهن 2×25 کیلو ولت AC 50 هرتز مورد بررسی قرار گرفته و برای چند

مورد از مشکلات اساسی این سیستم نظیر عدم تعادل حدود 11 درصد در جریان

بار و همچنین مصرف توان راکتیو بالا، یک SVC هوشمند پیشنهاد شده است. 

این SVC قادر است بصورت زمان واقعی و توسط الگوریتم بهینه‌سازی

چند‌هدفه NSGA-II، میزان عدم تعادل جریان بار را به 98/0 درصد تقلیل داده و

همچنین همزمان توان راکتیو مورد نیاز سیستم را نیز تامین کند.    



واژه‌های کلیدی: 

راه‌آهن برقی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، تراژکتوری سرعت بهینه، بهبود آسایش مسافرین


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه یازدهم تیر ۱۳۹۸ توسط بهزاد

 فهرست مطالب :

مقدمه اي بر پايداري ولتاژ. 1

پايداري ولتاژ چيست؟.............................................................................. 1

در هنگام بروز ناپايداري چه اتفاقاتي مي افتد؟.................................................. 2

چه چيزهايي باعث بروز فروپاشي ولتاژ در شبكه ميگردند؟................................... 4

آيا انواع مختلفي از فروپاشي ولتاژ وجود دارد؟................................................. 6

تفاوت فروپاشي ولتاژ ناپايداري حالت ماندگار كلاسيك در چيست؟. .........................7

نقش توان راكتيو در فروپاشي ولتاژ چيست؟. ..................................................8

كاهش توان راكتيو شارژ خطوط انتقال با كاهش ولتاژ......................................... 8

تحليل بوسيله پخش بار............................................................................ 9

تحليل بوسيله متغيرهاي زماني.................................................................. 10

به كار بردن منحني هاي P-V و V-Q... 12

انديس هاي كارايي.. ...........................................................................14

آستانه هاي بارگذاري............................................................. 15

آستانه توان راكتيو. .........................................................16

راهنما براي بكارگيري آستانه امنيت ولتاژ. ...............................16

رفع نقايص طراحي............................................................ 18

چه ابزارهايي براي تحليل پايداري ولتاژ در دسترس هستند. ..............19

تحليل پادياري ولتاژ توسط نرم افزار NEPLAN... 19

كاربردها................................................................ 20

تجزيه و تحليل P-V (منحني هاي P-V) 21

ورودي هاي مورد نياز نرم افزار براي انجام تحليل......................... 21

تجزيه و تحليل V-Q (منحني هاي V-Q) 22

تحليل مقادير ويژه Q-V (روش تحليل مودال)................................ 23

مشخصه هاي سيستم انتقال:.............................................. 25

مشخه هاي ژنراتور.............................................. 28

مشخصه هاي بار. 29

مشخصه هاي وسايل جبران ساز راكتيو. 30

فروپاشي ولتاژ. 31

طرح فروپاشي ولتاژ. .........................................31

حفاظت ها و كنترل ها.............................................. 33

تحليل ديناميكي.......................................................... 33

تحليلي استاتيكي..................................................... 34

ضرايب مشاركت شين................................................. 39

ضريب مشاركت شاخه................................................... 40

ضريب مشاركت ژنراتور................................................ 41

جلوگيري از فروپاشي ولتاژ....................................... 42

مقدمه اي بر پايداري ولتاژ

با تغيير ساختار جديدي كه در سالهاي اخير در سيستمهاي قدرت پديد آمده كه باعث ميشود ئاحدهاي توليدي توان الكتريكي هرچه بيشتري را از خطوط انتقال عبور دهند، انتظار مي رود شاهد فروپاشي ولتاژ گسترده تر و بيشتر سيستم هاي قدرت باشيم. براي مثال عبور توان بيش از حد يك خط انتقال باعث افت ولتاژ بيش از حد و كاهش ظرفيت انتقال توان الكتريكي به بخش مشخصي از سيستم قدرت گردد. (براي كمك كرده به واحدهاي توليدي در مواجهه و مقابله با اين مسئله شركت EPRI دست به تهيه اين متن زده است كه توضيح كامل و مناسبي است در مورد پايداري ولتاژ، تجزيه و تحليل، سنجش، جلوگيري و كاهش اثرات آن.

پايداري ولتاژ چيست؟

تعريف IEEE از پايداري ولتاژ عبارتست از توانايي يك سيستم قدرت در نگهداري ولتاژ دائمي در همه باسهاي سيستم بعد از بروز اغتشاش در شرايط مشخصي از بهره برداري. اغتشاش ممكن است خروج ناگهاني يكي از تجهيزات باشد يا افزايش تديريجي بار. هنگامي كه توان الكتريكي انتقالي به بار رو به افزايش است تا بتواند بار اضافه شده را تامين كند (بار ممكن است مكانيكي، حرارتي يا روشنايي باشد9، و هر دو مؤلفه يعني توان و ولتاژ قابل كنترل بمانند، سيستم قدرت پايداري ولتاژي خواهد بودو اگر سيستم بتواند بار الكتريكي را منتقل كند و ولتاژ از دست برود سيستم تاپايدار ولتاژ است. فروپاشي ولتاژ هنگامي رخ يم دهد كه افزاييش بار باعث غيرقابل كنترل شدن ولتاژ در ناحيه مشخصي از سيستم قدرت گردد. بنابراين ناپايداري ولتاژ در طبيعت خود يك پديده ناحيه اي است، كه ميتواند بصورت فروپاشي ولتاژ كلي بدل گردد بدون هيچ پاسخ سريعي.

موضوعات پايداري ولتاژ چه هستند؟

آگاهي در مورد مشخصات بار كه از شبكه هاي قدرت بزرگ قابل دسترسي هستند.

روشهاي كنترل ولتاژ  در ژنراتور ها، دستگاههاي كنترل توان راكتيو (مانند خازنهاي موازي، راكتورها) در شبكه.

توانايي شبكه در انتقال قدرت، به خصوص توان راكتيو، از نظر توليد به نقاط مصرف

هماهنگي بين رله هاي حفاظتي و ادوات كنترل سيستم قدرت.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یکشنبه دوم تیر ۱۳۹۸ توسط بهزاد

رشد هیجان اجتماعی در نوباوگی و نوپایی

مقدمه

هیجانها نشانه هایی هستند که شما برای تعبیر کردن حالت هیجانی بچه و نحوه ای که مراقبت کنندگان پاسخ میدهند به آنها اتکا می کنیم.پژوهشگران دریافته اند که هیجانها در سازمان دادن به دستاوردهایی که اریکسون بسیار مهم می داند نقش قدرتمندی ایفا می کنند. دستاوردهایی مانند روابط اجتماعی، کاوش محیط و پی بردن به خود.

چون نوباوگان نمی توانند احساسات خود را توصیف کنند به سختی می توان مشخص کرد که آنها دقیقاً کدام هیجانها را تجربه می کنند. گر چه تولید صدا و حرکات بدن اطلاعاتی را در اختیار می گذارند ولی جلوه های صورت مطمئن ترین نشانه ها را فراهم می آورند. شواهد میان فرهنگی نشان میدهند که افراد سرتاسر دنیا عکس های جلوه های صورت مختلف را به صورت مشابه به هیجان ها ربط می دهند. این یافته ها که حکایت دارند جلوه های هیجانی علایم اجتماعی فطری هستند الهام بخش پژوهشگران برای بررسی حالت های صورت نوباوگان بودند تا از این طریق دامنه ی هیجانهایی را که سنین مختلف نشان میدهند مشخص کنند.

آیا نوباوگان با توانایی ابراز کردن هیجانهای اصلی به دنیا می آیند؟

گر چه علایم برخی هیجانها وجود دارند، اما زندگی هیجانی اولیه بچه ها تقریباً از دو حالت انگختگی کلی تشکیل می شود؟

1-    جذب شدن به تحریک خوشایند        2- دوری گزینی از تحریک ناخوشایند.

طبق یک دیدگاه، ارتباط دلسوزانه و با محبتی که در آن والدین بطور گزینشی جنبه هایی از رفتار هیجانی پراکنده بچه را انعکاس می دهند به نوباوگان کمک می کند تا جلوه های هیجانی مجزا را تشکیل دهند که با جلوه های هیجانی والدین شباهته نزدیکی دارند. در حدود 6 ماهگی ، صورت ، صدا و حالت بدن علائم سازگار یافته ای را تشکیل می دهند که در واکنش به رویدادهای محیطی تغییر می کند.

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یکشنبه بیستم خرداد ۱۳۹۷ توسط بهزاد
مقدمه

بچه ها بعد از تولد چه شکلی هستند؟ چه توانایی ها و چه ویژگی هایی دارند؟ اینها سوالاتی است که در فصل حاضر به پاسخ آنها خواهیم پرداهت. یک نوزاد معمولی ۵۰ سانتی متر قد و ۳٫۵ کیلوگرم دارد. پسرها اندکی قدبلندتر و سنگین تر از دخترها هستند. سر در مقایسه با تنه و پاها که کوتاه و خمیده هستند، بسیار بزرگتر است. همین ترکیب سر بزرگ و بدن کوچک بدین معنی است که بچه های انسان در چند ماه اول زندگی به سرعت یاد می گیرند اما بر خلاف اغلب پستانداران دیگر، نمی توانند تا مدت ها بعد به خود متکی باشند و جا به جا شوند.

ارزیابی وضعیت جسمانی نوزاد

مقایسه آپگار: وضعیت جسمانی نوزاد، ۱ تا ۵ دقیقه بعد از تولد، از طریق مقیاس آپگار سنجیده می شود. در این مقیاس ۵ ویژگی نوزاد مورد ارزیابی قرار می گیرد.ضربان قلب، تنفس، تحریک پذیری بازتابی(عطسه کردنف سرفه کردن، اخم کردن) تونوس عضلانی و رنگ پوست هر یک از این پنج ویژگی، نمره ی ۰ تا ۲ را دریافت می کنند.

نمره ی آپگار ۷ یا بیشتر، بیانگر آن است که نوزاد در وضعیت جسمانی خوبی به سر می برد. اگر نمره ی آپار بین ۴ تا ۶ باشد، کودک نیاز به تثبیت تنفس و کمک در سایر نشانه های حیاتی دارد. اگر نمره ی نوزاد، ۳ یا کمتر باشد، خطر جدی و نیاز به مراقبت اضطراری پزشکی وجود دارد. بعضی از نوزادان، در دقایق اولیه ی تولد نمره ی آپگار خوبی به دست نمی آورند اما بعد از چند دقیقه کاملا خوب عمل می کنند و نمره ی آپگار آنها تغییر می کند.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه نوزدهم خرداد ۱۳۹۷ توسط بهزاد

کارتحقیقی (2) تاریخ نگارش

تعداد صحفه 30 قیمت 20000 تومان

چكيده

فسخ نکاح در حقوق ایران، متأثر از فتاوی و نظریات فقهای عظام بوده و در این مسیر، دیدگا ه ها و اندیشه های حقوقدانان و صاح بنظران نیز در تحول و انطباق آن با وضعیت و مشکلات فعلی جامعه تأثیرگذار بوده است.

بنابراین، نمی توان نقش و اهمیت این دو منبع فقهی و حقوقی را در دگرگونی موقعیت فسخ عقد نکاح در حقوق ایران نادیده گرفت و آنچه ب هنظر م یرسد حایز اهمیت باشد فلسفه و حکمت موجود در قواعد فسخ نکاح است، که در این مقام، حد و حریم موارد فسخ، علاوه بر اخبار و روایات، اعم از آن که به نحو خاص و موردی از معصوم (ع) استعلام شده باشد و یا به نحو کلی و جامع از محضر درس آن بزرگواران به دست آمده باشد، تغییرپذیر نیست وبهرغم امکان مداوای بعضی از بیمار یهای موجود در مرد یا زن، عامل محرومیت استفاده از حق فسخ نکاح نمی گرددو دلیل آن هم فلسفه و حکمت موجود در آن می باشد که شارع مقدس و قانونگذار لحاظ نموده است و اگر امکان توسعه یا تغییر و یا محدودیت موارد فسخ نکاح منظورنظر باشد یا باید به جهت صفت کمال و به عنوان شرط ضمنی و در غالب خیار تخلف وصف که به دلیل عدم وجود آن صفات کمالی فسخ نکاح قابل تصور باشد. آنچه در عصرکنونی، دغدغه خاطر حقوقدانان می باشد وجود بیمار یهای جدید است و امکان مداوای کیسری امراضی که عامل به وجود آمدن حق فسخ عقد نکاح می باشد آن هم در حداقل زمان ممکن و به گون های که انگار چنین بیماری وجود نداشته است.

در این راستا نویسندگان و صاح بنظران فقهی و حقوقی به ویژه آیت الله دکتر محقق داماد به دنبال چار هجویی و بهر ه مندی از قواعد لاضرر و غرور و خیار تدلیس و تخلف وصف و یا عسر و حرج جهت فسخ نکاح از باب وحدت ملاک و یا طرق دیگر می باشند و استناد به قاعده لاضرر به عنوان امکان جعل حکم، علاوه بر دارا بودن موقعیت دفع ضرر به عنوان جواز حکمی و جواز حقی از دیدگاه فقهای صاحب نام که امکان شمولیت موارد فسخ، نشان تصورشدنی است حتی اگر ناگزیر باشیم که به دنبال اسم خاصی از خیارات نباشیم. بنابراین، امکان تسری و افزایش موارد شمول حق فسخ نکاح نسبت به بیمار یهای جدید که یا لاعلاج، یا صع بالعلاج و یا تحم لناپذیر است ممکن گردد و از طرفی، به دلیل پیشرف تهای چشمگیر علوم پزشکی و امکان بهبودی در بعضی از بیمار یها ونقایص که موجب فسخ نکاح میشود به دنبال ممنوعیت فسخ عقد نکاح در آن موارد بود.

کلیدواژهها

فسخ نکاح، قاعده لاضرر و غرور، تدلیس، عسر و حرج، خیار تخلف از شرط صفت و عیب، بیمار یهای لاعلاج وصع بالعلاج، بیمار یهای زن و شوهر.

فهرست                                                                                                            صحفه

چكيده ..........................................................................................................................1

مقدمه ......................................................................................................................3

عیوب موجب فسخ عقد نکاح..............................................................................................4

خیار تخلف از شرط صفت............................................................................................15

تدلیس در عقد نکاح...........................................................................................................19

تفریق جسمانی...............................................................................................................22

نتیجه گیری.....................................................................................................................24

منابع.............................................................................................................................25



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ توسط بهزاد

گزارش کارورزی 2و1 رشته علوم تربیتی

تعداد صفحات 32 قیمت 20000 تومان

مقدمه:

تبديل شدن يك فرد به يك معلم حرفه اي مراحل مختلفي را مي طلبد . يكي از مهم ترين مراحلي كه مي تواند دانشجو را به يك معلم خوب و حرفه اي تبديل كند و تجربيات زيادي را در اختيار دانشجو قرار دهد،كارورزي است .

به عقيده ي بنده تاثير واحد عملي كارورزي از واحد هاي تئوري بيشتر است. زيرا دانشجو مستقيما با بچه ها ارتباط برقرار ميكند و روحيات و استعداد هاي انان را مشاهده مي كند . در كارورزي دانشجو مطالبي را كه به صورت تئوري در كلاس ها فرا گرفته است به صورت عملي مشاهده و لمس مي كند. اصل کلمه کارورزی به واژه" کارورز "برمی گردد و به فردی گفته می شود که در حین تحصیل در آموزش عالی و یا بلافاصله بعد از پایان دوران تحصیل و تنها با هدف کسب تجربه و مهارت کاری و عملی در موسسه و یا مدرسه ای مشغول بکار می شود.همچنین کارورز داوطلبی است که با داشتن دانش تئوریک و آکادمیک در رابطه با یک شغل ( مثلا معلمی )یا یک مهارت اقدام به کسب معلومات به صورت عملی یا کاربردی می کند.در حقیقت می توان هر تجربه آموزشی را که با شغل ترکیب شود، کارورزی نامید و همین ترکیب است که کارورزی را به ابزاری منحصر به فرد برای کنکاش شغلی تبدیل می کند. دوره کارورزی امکان و فرصتی برای آشنایی دانشجویان با محیط کار محسوب می شود که نه تنها باعث افزایش قابلیت های آنان برای اشتغال در آینده می شود بلکه به کارورزان قدرت انتخاب بیشتری در انجام وظایف ارائه شده می دهد تا بهتر بتوانند به علاقمندی ها و گرایش های خود در زمینه های مختلف پی برده و نقاط ضعف و قوت کار خود را ارزیابی کنند.و همچنین این فرصت را می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط عینی کاری تجربه کسب کنند.

چکیده

امروزه آموزش و پرورش در تمامی کشورها اهمیت و ارزش زیادی دارد و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی غیر قابل انکار است.این دلیل صاحبنظران تعلیم و تربیت معتقدند که کارکنان آموزشی همچون مدیران و معلمان باید برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده شایستگی ها و آمادگی های خاصی داشته باشد.وضعیت کارورزی و مدیریت های بدون تجربیات عملی در مدارس کارورزی نه به معنای کاربرد آموخته ها در عمل، بلکه به منزله مشاهده تعلیمات در محیط واقعی کار، علی رغم تمام کاستی های خود بویژه در ارتباط با رابطه کارورز، مدیر و استاد راهنما، فرصتی محدود و البته مغتنم را در اختیار دانشجو قرار می دهد تا در آتمسفر و جو( فرهنگ )سازمانی مدرسه تنفس کرده و نسبت به کارآیی،کاربرد و اجرای آموخته های آکادمیک خود نظری انتقادی بیفکنند و ضمن نقد منصفانه ی مدیریت های موجود، بر پایه معلوماتش پیشنهاداتی برای اصلاح و بهبود آن ارائه کند.عدم وجود همین کارورزی های ناکافی نیز باعث می شود دانشجو با ورود به محیط مدرسه خود را در محیطی ناآشنا ببیند و با فراموش کردن آموخته هایش، همانند فردی که غیر از تجربه، معلوماتی نیز در زمینه مدیریت ندارد عمل کند و آن شود که بسیاری از مسئولین آموزش و پرورش نسبت به کارآیی آنها دچار شک و تردید شوند.

 

فهرست مطالب

 

مقدمه ..................................................................................1

چکیده..................................................................................2

فرم (1)................................................................................3

فرم (2)................................................................................4

روایت روز اول کارورزی.............................................................5

بیان مساله.............................................................................7

گزارش فیزیکی مدرسه ..............................................................11

گزارش سازمانی.....................................................................13

گزارش تعامل عاطفی و روانی......................................................19

گزارش فرایند آموزش در کلاس ...................................................22

فرم (5)..............................................................................24

نتیجه گیری...........................................................................26



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ توسط بهزاد

گزارش کار شیمی صنعتی 2 سانتریفیوژ

تعداد صفحات 17 قیمت 10000 تومان

  دستگاهی است که در آن با استفاده از نیروی گریز از مرکز مواد را از یکدیگر جدا می‌کند. در این دستگاه محفظه‌ای که مواد جداشدنی در آن قراردارد معمولاً به کمک یک موتور به سرعت حول یک محور می‌چرخد.

 

سانتریفوژ دستگاهی است که از آن برای چرخاندن مواد با سرعت بالا استفاده می‌شود. دانشمندان معمولاً دستگاه سانتریفوژ را برای جدا کردن ذرات جامد از یک مایع یا تقسیم مخلوط مایعات به اجزای مختلف آن به کار می‌گیرند. مخلوط را درون لوله‌ای قرار می‌دهند که طوری قرار داده شده‌است که با چرخش دستگاه، به سمت خارج از مرکز حرکت می‌کند و به حالت افقی قرار می‌گیرند. در این حالت، نیروی گریز از مرکز می‌خواهد که مخلوط را برخلاف مرکز سانتریفوژ براندو از این نقطه دور کند و ذرات یا مایع سنگین تر بیش تر به سمت بیرون (یا ته مخلوط) رانده می‌شوند. وقتی سانتریفوژ از حرکت بازمی‌ایستد، مواد به همین حالت غیر مخلوط می‌مانند. خون و سایر نمونه‌های بیولوژیکی را معمولاً به وسیله دستگاه سانتریفوژ جدا می‌کنند. سریع‌ترین سانتریفوژ با نام «فرامرکز گریز» با سرعت ۲۰۰۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد. از دستگاه‌های گریز از مرکز بزرگ برای انجام آزمایش بر روی خلبانان نظامی و فضانوردان استفاده می‌شود تا میزان مقاومت آنان در شتاب‌های بالا معلوم شود.

 

هر گاه جسمی با سرعت معینی حول یک مرکز با محور دوران کند نیرویی در جسم متحرک و در جهت عمود بر مسیر دوران و به سمت خارج از مرکز ایجاد می‌گردد؛ که به نیروی فراگریز یا نیروی گریز از مرکز موسوم است که مقدار آن از رابطه F=MRW2 که در آن R شعاع دوران M جرم جسم و V سرعت خطی و (w) سرعت زاویه‌ای است بدست می‌آید. محور دوران ممکن است به سه حال قائم، افقی یا مایل باشد. سانتریفیوژهایی که در صنعت اورانیوم کار برد دارند قدرتی برابر ۳۰۰ دور در ثانیه را دارند!

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ توسط بهزاد

پروژه :ساخت پردازنده ها با رشته نرم افزارVHDl

تعداد صفحات 84 قیمت 30000 تومان

1-1- پردازنده

پردازنده یا سی پی یو همان واحد مرکزی پردازش کننده اطلاعات یک سیستم می باشد چه کامپیوتر باشد چه گوشی یا تبلت یا به عبارتی دیگر مغز دستگاه دیجیتالی می باشد که هر عملیاتی قرار باشد اجرا شود نیاز است که حتما به سی پی یو ارسال شود و در آن جا پردازش های مختلف انجام شود و سپس پاسخ داده شود. جالب است که بدانید حتی کلیک کردن و تایپ شما نیز به واحد پردازنده جهت پردازش ارسال می شود و سپس به نمایش در می آید و مدت زمان پردازش بسته به حجم اطلاعات یا بسته های ارسالی دارد و از چند هزارم میلی ثانیه تا چندین دقایق ممکن است طول بکشد.

سرعت پردازنده ها بر حسب مگاهرتز یا گیگاهرتز سنجیده می‌شود مثلا در بعضی گوشی ها مقدار پردازنده را زده 2.8 مگاهرتر که هرچقدر این رقم بیشتر باشد سرعت پردازش بالاتری را شاهد خواهید بود.

حالا پردازنده چند هسته‌ای (چند مغزی!) یعنی چه؟ یعنی چند تا از این هسته‌های پردازشی روی سطح یک Die قرار گیرند. توجه داشته باشید که سطح یک دای معمولا چیزی حدود 150 تا 180 میلی‌متر مربع است؛ یعنی به اندازه یک سکه کوچک.

از حدود سال 1384 به این سو، پردازنده‌ها دارای دو یا تعداد بیشتری هسته پردازشی شدند. دقت داشته باشید که همیشه تعداد هسته‌های پردازشی زوج است، نه فرد؛ البته در معدود دفعاتی دیده شده است که شرکت سازنده یکی از پردازنده‌های چهارهسته‌ای خود را خاموش کرده است و به عنوان پردازنده‌ای ‌سه‌هسته‌ای وارد بازار کرده، اما همیشه یادتان باشد که پردازنده‌ها تعداد هسته‌های زوج دارند!

DualCore به پردازنده های 2 هسته ای و QuadCore به پردازنده هایی با 4 هسته ای و OctaCore به پردازنده های 8 هسته ای میگویند.

هسته های پردازشی A50 که شامل Cortex A53 و Cortex A57 می شود خوشبختانه قدرت بالایی را به شما ارائه می کنند و به لطف تکنولوژی big.LITTLE می توانند مدیریت مصرف بهتری بر روی انرژی داشته باشند. ARM تایید کرده است که چیپ های جدید مبتنی بر هسته های A50 می توانند 3 برابر قدرت بیشتری را ارائه کنند در حالی که همان توان هسته های A15 را مصرف می کنند. یا حتی می توانند با همان سرعت و قدرت هسته های A15 کار کنند و 5 برابر مصرف کمتری در انرژی داشته باشند.

 

1- 2- واحد پردازش مرکزی

واحدهای پردازش مرکزی ویژگی پایه‌ای قابل برنامه‌ریزی شدن را در رایانه‌های دیجیتال فراهم می‌کنند، و یکی از مهم‌ترین اجزاء رایانه‌ها هستند. یک پردازنده مرکزی، مداری یکپارچه می‌باشد که معمولاً به عنوان ریزپردازندهشناخته می‌شود. امروزه عبارت CPU معمولاً برای ریزپردازنده‌ها به کار می‌رود.

واحد پردازنده مرکزی یک رده خاص از ماشین را معرفی می‌کند که می‌تواند برنامه‌های رایانه را اجرا کند. این عبارت گسترده را می‌توان به راحتی به بسیاری از رایانه‌هایی که بسیار قبل‌تر از عبارت "CPU" بوجود آمده بودند نیز تعمیم داد. به هر حال این عبارت و شروع استفاده از آن در صنعت رایانه، از اوایل سال ۱۹۶۰ رایج شد. شکل، طراحی و پیاده‌سازی پردازنده‌ها نسبت به طراحی اولیه آنها تغییر کرده‌است ولی عملگرهای بنیادی آنها همچنان به همان شکل باقی‌مانده‌است.

فهرست مطالب

بخش اول (پردازنده ها) 1

1-1- پردازنده 2

1- 2- واحد پردازش مرکزی. 2

1-3- تاریخچه. 3

1-4- ترانزیستورهای گسسته و مدارات مجتمع. 5

1-5- ریزپردازنده‌ها 5

1-6- عملکرد ریزپردازنده‌ها 6

1-7- طراحی و اجرا 6

1-8- دامنه صحیح. 7

1-9- پالس ساعت.. 7

1-10- موازی گرایی. 8

1-11- پاراللیسم در سطح دستوری. 8

1-12- پاراللیسم در سطح  thread. 10

1-13- موازی گرایی اطلاعات.. 11

بخش دوم (زبان توصیف سخت افزاری  VHDL) 12

2-1- زبان توصیف سخت افزاری  VHDL. 13

2-2- مفاهیم VHDL. 13

2-3- ویژگی ها 13

4-2- نیازمندی ها 14

5-2- توصیف رفتاری و ساختاری. 14

6-2- وی‌اچ‌دی‌ال. 15

2-7- مثال هایی از برنامه. 16

2-8- مفاهیم و ساختارهای زبان VHDL. 19

2-9- اجزای تشکیل‌دهنده و ساختارهای اصلی زبان VHDL. 19

2-10- موجودیت.. 19

2-11- معماری. 21

2-12- مفهوم همزمانی. 22

2-13- عبارات انتساب سیگنال همزمانی. 22

2-14- پروسس‌ها 23

2-15- ساختارها و عبارات مورد استفاده 23

2-16- اشیاء مورد استفاده در زبان VHDL. 25

2-17- سیگنال‌ها و متغیرها 25

2-18- تفاوت‌های متغیرها و سیگنال‌ها 26

2-19- انواع داده‌ها در زبان VHDL. 28

2-20- آرایه‌ها 29

2-21- رکوردها 30

2-22- عبارت Subtype و Type 31

2-23- تبدیل انواع داده‌ها 31

2-24- ویژگی‌های سیگنال‌ها و داده‌ها 32

2-25- ویژگی‌های قابل سنتز و پرکاربرد داده‌های آرایه‌ها 32

2-26- عملگرها در زبان VHDL. 32

2-27- ساختارهای تکرار 33

2-27-1- عبارات حلقه. 34

2-27-2- عبارت Generate 34

2-27-3- توابع. 34

2-27-4- رویه‌ها 34

2-28- طراحی مدارات ترتیبی و ماشين حالت.. 35

بخش سوم (ساخت پردازنده ها با VHDL) 37

1-3- ساخت CPU با VHDL. 38

2-3- کد VHDL برای  ALU. 53

3-3- کد VHDL برای حافظه FIFO. 55

4-3- یک میکروکنترلر کامل 8 بیتی در VHDL. 61

5-3- کد VHDL برای تقسیم ساعت در FPGA. 65

6-3- کد VHDL برای یک پورت RAM.. 66

7-3- کد VHDL برای پردازنده  MIPS. 68

8-3- کد VHDL برای کنترل ترافیک نور 72

9-3- کد VHDL برای Detector توالی FSM.. 73

10-3- کد VHDL برای فلیپ فلاپ.. 75

11-3- کد VHDL برای Full Adder 75

منابع. 78

 

فهرست شکل ها

 

شکل 2- 1- توصیف طرح بصورت رفتاری و ساختاری.. 14

شکل 2- 2-  نيم جمع كننده 20

 

شکل 3- 1- ساخت پردازنده 44

شکل 3- 2- مشاهده خروجی در نرم افزار 45

شکل 3- 3- مشاهده مقدار به دست آمده در نرم افزار 46

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ توسط بهزاد

بررسی ژئومورفوسایت های شهرستان پلدختر

تعداد صفحات 18 قیمت 15000 تومان

چکیده

یکی از مهمترین ظرفیت هایی که همواره نقش تعیین کننده ای را در توسعه و ارتقای سطح اقتصادی ایفا می کند صنعت توریسم است . با توجه به جاذبه های متعدد گردشگری ایران محرومیت های آن به ویژه در مورد تالاب ها در زمینه گردشگری نگران کننده است با توجه به توان بالای کشور جهت تسعه و گسترش امور گردشگری و کمک به رشد و توسعه اقتصادی ، افزایش در آمد و بالا بردن سطح اشتغال در کشور توسعه و کسترش توریسم امری است لازم و کوتاهی در این زمینه باعث عقب ماندن یکی از زمینه های مهم اقتصادی و فر هنگی خواهد شد یکی از جاذبه های طبیعی استان لرستان تالاب های زیبای پلدختر و منطقه ی سیمره است که به عنان مکان های توریستی ژئومورفولوژیک  تعریف می شوند این منطقه از نظر جغرافیایی در 47 در جه و 43 دقیقه طول شرقی و 33 در جه و 47 ثانیه عرض شمالی و در ارتفاع 680 متری از سطح دریا واقع شده است .

به منظور ارزیابی و رتبه بندی عیارهای موجود در ژئومور فوسایت تالاب های پلدختر از روش ارزیابی ارزش علمی افزوده استفاده شد در این پژوهش ضمن آنالیز کامل این مکان از لحاظ ارزش های علمی ، اقتصادی ، اکولوژیکی ، زیبا شناختی و تاریخی بین ژئومورلوژی و دیگر پدیدهای طبیعی و فر هنگی رابطه ایجاد دگردید . لند فرم های ژئو مور لوژیکی توانایی بالایی در زمینه ی جذب ژئوتوریسم دارند . ارتباط لندفرم ها با بحث گسترش مدنیت و آثار باستانی تاریخی ، فرهنگی و همچنین مباحث ورزشی ، توانموندی های لندفرم ها را در زمینه ی جذب توریسم دو چندان می کنند . منطقه ی سیمره به سبب داشتن لندفرم هایی هم چون زمین لغزش سیمره ، پتانسیل بالایی در زمینه ی ایجاد ژئومورفوسایت ها و جذب ژئوتوریسم دارند.هدف از این پژوهش ارزیابی  توانمند ی لندفرم های منطقه ی سیمره از نظر ژئوتوریسمی با استفاده از مدل پرالونگ است . نتایج پژوهش نشان می دهد که از نظر میانگین ارزش بهره وری سراب دره شهر با امتیاز 65/. و لغزش سیمره با امتیاز 62/. در مطقه توان بالایی در زمینه ی جذب ژئوتوریسم دارند . لندفرم های منطقه به دلیل توان بالا در زمینه ی آموزش علوم زمین و ویژگی هایی همچنون زیبایی ، وجود جاذبه های تاریخی ، باستانی ، فرهنگی و ورزش توانمندی های بالایی در زمینه ی گردشگری دارند.

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دوشنبه بیست و هفتم آذر ۱۳۹۶ توسط بهزاد

تحقیق در باره مراكزسلامت روان جامعه نگر در ايران: طراحي خذمات مبتني بر شواهد

تعداد 33 صحفه

قیمت 15هزار تومان

چکیده

هدف : ارائه خدمات در قالب مراکز سلامت روان جامعه نگر (CHMC)، راهبردی با هدف ارتقاء سلامت روان شهری است. مقاله حاضر چگونگی طراحیساختار و برنامه خدمات این مراکز ، با روشی مبتنی بر شواهد ، را ارائه می کند. روش: با مرور نظام مند شواهد علمی ، نیازها و خدمات سلامت روان موجود در مناطق شهری، و اثر بخشی و هزینه ـ اثر بخشی خدمات بهداشتی ـ درمانی برای پاسخ به این نیازها مشخص و مبتنی ر شاخص هایی اولویت بندی شدند و بر اساس آن ، برنامه خدمات بهداشتی ـ درمانی برای مناق شهری ، در قالب مراکز سلامت روان جامعه نگر طراحی شد. یافته ها : در کشور، افسردگی ، اسکیزوفرنیاو دیگر اختلالات سایکوتیک، اختلالات دو قطبی و اختلالات اضطرابی در رتبه  های اول تا چهارم بیماریهای روانپزشکی قرار دارند. مناطق شهری از نظر منابع ذغنی تر از سایر مناطق کشور هستند، ولی عملاً خدمات خارج از بیمارستان ها و مطب پزشکان وجود ندارد. به دلیل محدودیت های موجود ، نظام شبکه و مراقبت های اولیه برای ارائه خدمات سلامت روان ناکارآمد است. به این ترتیب مقرر شد خدمات مراکز سلامت روان جامعه نگر به دو گروه از بیماران ارائه شود: بیماران دچار اختلالات نوتیک (شامل افسردگی و اضطرابی) و بیماران دچار اختلالات شدید و سایکوتیک روان پزشکی. ارائه خدمت به بیماران نوروتیک با روش بهبود شناسایی و درمان این اختلالات توسط پزشکان عمومی، با مدل مراقبت مشارکتی و شکل گیری واحدهای همکار صورت می گیرد. خدمات برای بیماران مبتلا به اختلالات شدی روانپزشکی ، به صورت ویزیت در منزل و پیگیری تلفنی، همراه با آموزش روان شناختی بیمار و خانواده خواهد بود. که توسط تیم های تخصصی مرکز ارائه می شود. نتیجه گیری : خدمات مراکز سلامت روان جامعه نگر بر اساس شواهد علمی موجود در سطح جهان و تجریبات و امکانات داخلی برای دو گروه از اختلالاتی که بار بیمایری زادی دارند، طراحی شد. این خدمات، به صورت آزمایشی ، در شهرهای تهران و زنجان در حال اجراست.

کلید واژه : سلامت روان ؛ خدمات بهداشتی ؛ اختلالات روانی

مقدمه

از حدود چهل سال پیش ، راهبردهای ارائه خدمات سلامت روان به افراد نیازمند در جهان تحول چشمگیری یافته است؛ چنانکه آن را انقلاب دیگری در روانپزشکی و سلام روان می دانند. این جنبش سلامت روان جامعه نگر بوده است. اصول این جنبش عبارتند از تغییر دیدگاه از فرد نگری به جامعه نگری، مشارکت و نظارت دریافت کنندگان خدمات در برنامه ریزی و اجرا، لرلئه خدمات جامع در محل زندگی افراد، تأکید بر پیشگیری علاوه بر درمان ، مشارکت بین بخشی، و تداوم مراقبت. این رویکرد به تغییراتی بنیادی در سیاست گذاری و برنامه ریزی بسیاری از کشورها منجر شد و اکنون رویکرد غالب سلامت روان در جهان تلقی می شود.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دوشنبه بیستم آذر ۱۳۹۶ توسط بهزاد
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک