سونی قیمت سرویس بازیهای PlayStation Now را در برابر مایکروسافت ، گوگل افزایش داد

سونی با سرویس بازی های جریان بازی PlayStation Now خود بازی نمی کند. از روز سه شنبه ، قیمت ماهانه خدمات به نصف کاهش می یابد و به 9.99 دلار در ماه می رسد. سونی می گوید برای هماهنگی با رقابت ، این گام چشمگیر را بر می دارد.

سونی در بیانیه ای گفت: قیمت جدید ، که از 19.99 دلار در ماه هزینه ای که اکنون هزینه آن کاهش می یابد ، خواهد بود "قابل مقایسه با سایر سرویس های پخش کننده سرگرمی در بازار".

در حالی که این حرکت به احتمال زیاد توسط مشترکین جشن گرفته می شود ، نشانه دیگری از اینکه شرکتها به شدت برای دستیابی به دلار ما حاضر به رقابت هستند ، نشان می دهد. سرویس های پخش شده با همه نوع شرکت ها تلویزیون ، فیلم ، موسیقی و بله ، حتی بازی های ویدئویی که از طریق اینترنت به تلفن ، لپ تاپ ، تبلت یا کنسول شما ارسال می شوند ، عصبانیت پیدا کرده اند.

محبوبیت و سهولت فن آوری جریان باعث شده است که نسل جدیدی از مصرف کنندگان صورتحساب کابل را رها کنند و منجر به تلاش برای جذب زمین توسط امثال Netflix ، دیزنی ، اپل ، آمازون ، گوگل و حتی CNET والدین CBS شود.


این را تماشا کنید: رویداد PlayStation of Play کنسول جدید را فاش کرد و ...
 1:57
برای جذب هر چه بیشتر مردم ، قیمت ها به طور پیوسته کاهش یافته است. به عنوان مثال ، دیزنی پلاس با راه اندازی در اواخر سال جاری 7.99 دلار در ماه هزینه خواهد داشت ، علاوه بر فهرست پشتیبان فیلم های دیزنی ، پیکسار ، جنگ ستارگان و مارول ، امکان دسترسی به بیش از ده ها نمایش اصلی جدید نیز فراهم می کند. در همین حال ، اپل تی وی پلاس ، با راه اندازی این برنامه در اواخر سال جاری ، 4.99 دلار در هر ماه شارژ خواهد داشت ، وعده های جدیدی را از حق امتیاز سرگرمی مانند جنیفر آنیستون ، ریز ویترسپون ، استیو کارل و اپرا وینفری قول می دهد (ناگفته نماند افرادی که آیفون جدید ، iPad یا دیگری خریداری می کنند). مک از behemoth tech یک سال اپل تی وی پلاس به صورت رایگان دریافت می کند).

در حالی که خدمات ویدئویی و موسیقی زیادی برای انتخاب وجود دارد ، پلی استیشن Now سونی که در سال 2014 راه اندازی شد ، یکی از معدود خدمات بازی سالهاست.

بخشی از آن ، مدیران صنعت می گویند ، هزینه بالاتر در ساخت و نگهداری از اتصالات فوق سریع اینترنت و مراکز داده قدرتمند قادر به ایجاد تصاویر بصری پیچیده بازی ، پخش آنها به یک بازیکن و سپس پاسخ دادن به فشار دکمه ها بر روی یک کنترلر است. این هزینه ها به غرق شدن شرکت پخش اولیه بازی OnLive که در سال 2015 تعطیل شد ، کمک کردند.

اگر قیمت اولین مانع است ، پس شما حتی فرصتی برای نشان دادن برتر بودن فناوری خود نیز پیدا نمی کنید

گروه جدیدی از خدمات پخش در حال راه اندازی است که با کاهش هزینه های قطعات کامپیوتر و اتصال سریعتر اینترنت در سراسر جهان انجام می شود. این گروه ها شامل تیم Xbox مایکروسافت هستند که تست سرویس streaming streaming Project xCloud خود را از ماه اکتبر آغاز می کنند و سازنده بازی Electronic Arts که سرویس پخش بازی خود را سال گذشته اعلام کرد و ماه گذشته آزمایش عمومی آن را آغاز کرد. هیچکدام نگفته‌اند که خدمات مربوطه چقدر هزینه خواهد داشت.

فیل هریسون گوگل هنگامی که اعلام کرد سرویس پخش بازی Stadia غول فناوری را در ماه مارس اعلام کرد ، گفت: "قدرت دسترسی فوری جادویی است و در حال حاضر صنایع موسیقی و فیلم را متحول کرده است." برنامه ریزی شده است تا ماه نوامبر راه اندازی شود و در صورت خرید بازی از طریق گوگل ، استفاده رایگان خواهد بود.

همه با این وجود قانع نیستند. برخی از مردم بر این باورند که سرانجام مردم با اشتراك فراوان اشتغال خواهند داشت.

اشتراوس زلنیک ، رئیس موقت CBS و مدیر عامل شرکت سازنده بازی ها ، دو نفر ، سه یا چهار اشتراک را می خواهد. مطمئناً 40 نفر از آنها نمی خواهند ، و نمی خواهند هزینه ای برای آنها بپردازند. تابستان امسال در مصاحبه ای عنوان کرد ، که عناوین سریال هایی مانند Grand Theft Auto V و حماسه غربی Red Dead Redemption 2 را رقم زد.

برای کمک به PlayStation Now ، این سونی با تکیه بر فهرست بیش از 800 بازی موجود در این سرویس ، از جمله بازی بقا پس از آخرالزمانی 2013 بازی The Last of Us ، بازی ماجراجویی محبوب Bethesda Softworks ، Fallout 4 و مبارزات خود است. بازی Mortal Kombat X که توسط Warner Bros. منتشر شده است.

سونی اعلام کرد که در طول تعطیلات ، برخی از بازی های محبوب تر خود را در این سرویس ارائه خواهد کرد ، از جمله بازی اکشن Indiana Jones-esque Uncharted 4: A Thief's End ، حماسه سال گذشته God of War و Hit-Two Interactive's Grand Grand Theft.

این فشار برای ایستادگی و تبدیل شدن به یکی از معدود بازماندگان احتمالی ، احتمالاً چیزی است که باعث شده تصمیم سونی تصمیم بگیرد که قیمت آن را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

کارولینا میلانلی ، یک تحلیلگر در خلاقیت استراتژی ، گفت: "گفتن دهان به هنگام متقاعد کردن همسالان و افرادی که با آنها بازی می کنید ، هنوز هم مهم است." "اگر قیمت اولین مانع است ، پس شما حتی فرصتی برای نشان دادن برتر بودن فناوری خود پیدا نمی کنید."

تلاش کمپانی سامسونگ برای رفع مشکل گلگسی فولد

شرکت سامسونگ قصد دارد پس از رفع ایرادات گوشی‌ هوشمند تاشدنی گلکسی فولد (Galaxy Fold)، این محصول را مجددا به بازار عرضه کند.

کمپانی سامسونگ پس از عرضه‌ی نمونه‌های اولیه‌ی گوشی‌ هوشمند تاشوی خود (گلکسی فولد) به‌دلیل مشکلاتی که در برخی از قسمت های شاهکار جدید خود به‌وجود آمده، تصمیم گرفت تا عرضه‌ی عمومی آن را به تأخیر بیاندازد و این شرکت تاکنون در این مورد سکوت کرده است و اطلاعاتی در مورد مشکلات بوجود آمده در این محصول را ارئه نکرده است.

براساس گزارشی که از وب سایت خبری یون‌هاپ منتشر شده است، کمپانی سامسونگ هم‌اکنون تصمیم گرفته است تا با همکاری اپراتورهای کره‌ای پرچم دار جدید خود (گلگسی فولد) را تست کند. این غول فناوری همچنین اعلام کرده است که پرچم دارد جدید خود را پس از عیب یابی و تست کامل روانه بازار های جهانی خواهد کرد! البته قابل ذکر است که هنوز اطلاعات کامل و دقیقی از طرف این غول فناوری در رابطه با زمان دقیق عرضه گلگسی فولد به بازار جهانی منتشر نشده است.البته قابل ذکر است که زمان دقیق عرضه این گوشی هوشمند بستنگی به تست این دستگاه اندرویدی توسط اپراتورهای ذکر شده است و زمان عرضه این گوشی در هر کشور متفاوت است!

نکته‌ی مهمی که در رابطه با این گوشی قابل ذکر است این استکه ظاهرا طراحان سامسونگ راه‌حلی برای رفع دو مشکل اساسی گلکسی فولد یافته اند. اولین مشکل به لایه‌ی محافظ نمایشگر گلکسی فولد مربوط می‌شود که برخی از بررسی کننده‌های اولیه‌ی این گوشی، لایه‌ی یاد شده را از روی صفحه‌نمایش جدا کرده‌ بودند. این لایه به محافظ اولیه‌ی جداشونده‌ای که معمولا روی نمایشگر گوشی‌های هوشمند قرار داده می‌شود شباهت دارد و به همین دلیل تعدادی از افرادی که نمونه‌های اولیه‌ی گلکسی فولد را برای بررسی کرده اند، لایه‌ی محافظ نمایشگر را از روی صفحه‌نمایش گلگسی فولد جدا کرده‌اند که همین موضوع باعث بوجو آمدن مشکلاتی برای نمایشگر این گوشی هوشمند بوجو آورده است!

حال گفته می‌شود که لایه‌ی محافظ همچنان روی نمایشگر گلکسی فولد باقی خواهد ماند، با این تفاوت که اینبار بخش لبه‌های گوشی‌ را نیز در بر خواهد گرفت و در نتیجه‌ جداکردن لایه‌ی محافظ از روی صفحه‌نمایش سخت‌تر خواهد شد. مشکل دیگری که طراحان سامسونگ در گلگسی فولد با آن رو به رو هستند، ایجاد ترک در لولا و جدا شدن آن از پشت نمایشگر است که سامسونگ برای رفع این مورد ظاهرا اقدام به کوچکتر کردن سوراخ‌های لولا کرده است.

دی‌جی کُه، مدیرعامل کمپانی سامسونگ هفته‌ی گذشته به ایرادات گوشی هوشمند تاشدنی گلکسی فولد اشاره و اعلام کرد که اخبار جدیدی در مورد این محصول به‌زودی منتشر خواهد شد. حال مشخص نیست که آیا کمپانی سامسونگ واقعا توانسته مشکلات گلکسی فولد را رفع کند یا نه. باتوجه‌به قیمت بسیار بالای ۱۹۸۰ دلاری این محصول، مشتریان باید در خریدن آن بسیار احتیاط کنند.

فساد دیگر فیسبوک در افشای اطلاعات شخصی کاربران خود

فیس بوک تماس های ایمیل 1،5 میلیون کاربر را کپی کرده است

فیسبوک "ناخواسته" مخاطبین ایمیل بیش از 1.5 میلیون کاربر را بدون اجازه آنها از طریق یک سیستم مورد استفاده برای تایید هویت اعضای جدید، جمع آوری کرده است! فیسبوک از کاربران جدید خواسته است تا رمز ورود خود را برای حساب ایمیل خود ارسال کنند و یک کپی از مخاطبین خود را دریافت کردند. فیسبوک گفته است که در حال حاضر این شیوه را تغییر داده است تا داده های کاربران جدید جمع آوری نشود!

داده های از دست رفته
آن دسته از کاربرانی که اطلاعات مخاطبینشان توسط فیسبوک جمع آوری شده است از این اقدام مطلع خواهند شد و سپس اطلاعات مخاطبین کاربرانی که اطلاعاتشان بدون اجازه آنها ارسال شده است حذف خواهند شد!

اعتقاد بر این است که اطلاعات گرفته شده توسط فیسبوک برای کمک به نقشه ارتباط اجتماعی و شخصی بین کاربران مورد استفاده قرار گرفته است.

 

لباس خواب هوشمند سبب خواب راحت میشود

اگر تا به حال در مورد خواب یک شب خوابیده باشید، ممکن است فردا در اطلاعاتی که توسط لباس خوابتان ساخته می شود دروغ بگوید. محققان لباس خواب را با سنسورهای خودآموزی تعبیه کرده اند که نظارت بی نظیر و پیوسته ضربان قلب، تنفس و حالت خواب را فراهم می کنند - همه عواملی که در چگونگی سلامت فرد تاثیر می گذارد. لباس های هوشمند می تواند به مردم عادی و همچنین پزشکان، اطلاعات مفید برای کمک به بهبود الگوهای خواب کمک کند.

محققان نتایج خود را در نشست و نمایشگاه ملی بهار 2019 انجمن شیمی آمریکا (ACS) ارائه خواهند داد. ACS، بزرگترین جامعه علمی جهان، این جلسه را برگزار می کند. این ویژگی تقریبا 13،000 سخنرانی را در زمینه های مختلف علمی ارائه می دهد.

Trisha L. Andrew، Ph.D.، که این تیم را رهبری می کند، گفت: "لباس های هوشمند ما با مشکلات زیادی روبرو هستند." "ما مجبور نبودیم عناصر حساس و منابع قدرت قابل حمل را به لباس های روزمره متصل کنیم، در حالی که حفظ وزن، احساس، راحتی، عملکرد و سختی لباس و پارچه های آشنا. ما همچنین با دانشمندان کامپیوتر و مهندسین برق کار می کردیم تا سیگنالهای بی شماری را که از سنسورها می آمد پردازش کنند تا ما اطلاعات روشن و آسان برای درک داشته باشیم. "

طبق گفته موسسه ملی بهداشت، دریافت خواب با کیفیت کافی می تواند به محافظت از افراد در برابر استرس، عفونت و بیماری های متعدد مانند بیماری قلب و کلیه، فشار خون بالا و دیابت کمک کند. مطالعات نشان داده اند که خواب با کیفیت نیز باعث افزایش شدت روانی و مهارت های تصمیم گیری می شود. با این حال اکثر مردم خواب کافی ندارند - یا نوع مناسب.

بنیاد ملی خواب برآورد می کند که صنعت خواب پررونق است و در سال 2017 تقریبا 29 میلیارد دلار مصرف می کند. گرچه بعضی از تولید کنندگان تشک های هوشمند ادعا می کنند که این محصولات می توانند حرکت را احساس کنند و وضعیت خواب را در بر بگیرند، آنها اطلاعات مفصلی برای خوابگاه ارائه نمی کنند و قابل حمل نیستند برای سفر باند های الکترونیکی تجاری موجود در مچ دست اطلاعات مربوط به ضربان قلب ارائه می دهند و مانیتور شدن میزان مصرف کل بدن را افزایش می دهند. اما تا به حال، هیچ چیزی وجود نداشته است که یک مصرف کننده معمولی می تواند برای نظارت بر وضعیت و سیگنال تنفسی و قلب در هنگام خواب استفاده کند.

کلیدی برای لباس خواب های هوشمند یک فرآیند به نام رسوب بخار راکتیو است. اندرو می گوید: "این روش ما را قادر می سازد تا یک پلیمر را سنتز کرده و به طور همزمان آن را به طور مستقیم بر روی پارچه در فاز بخار برای تشکیل اجزای مختلف الکترونیکی و در نهایت سنسورهای یکپارچه قرار دهیم." "بر خلاف بسیاری از پوشه های الکترونیکی، فیلم های پلیمری الکترونیک ذخیره شده بخار، شسته و ساق پا را حفظ می کنند، و آنها مکانیکی را با روش های تولید نساجی مواجه می کنند."

تیم "فیااما"، به عنوان دانشگاه ماساچوست، تیم امهرست آن را می نامد، پنج تکه پارچه ای گسسته با حسگر در آنها دارد. این تکه ها با استفاده از نخ های نایلونی نقره ای در پنبه محافظت می شوند. سیم از هر کدام از پچ ها در یک دکمه مدار چاپی قرار می گیرد که در همان مکان به عنوان دکمه پیژامه قرار دارد. داده ها به صورت بی سیم به گیرنده فرستاده می شود با استفاده از فرستنده بلوتوث کوچک که بخشی از مدار در دکمه است.

این لباس شامل دو نوع سنسور خودتنظیم است که "حرکات بالستیک" یا تغییرات فشار را تشخیص می دهند. چهار پچ پیزوالکتریک هستند. آنها فشارهای مداوم، مانند یک تخت در برابر بدن فرد را تشخیص می دهند. این تکه های اول نوع خود را در قسمت های مختلف فیجاما به کار می روند تا محققان بتوانند حالت موضعی خواب را تعیین کنند. با این حال، این نوع سنسور نمی تواند فشار ضعیف را از قلب ضرب و شتم بگیرد. پچ triboelectric تشخیص تغییرات سریع در فشار، مانند پمپاژ فیزیکی قلب، که اطلاعات در مورد ضربان قلب ارائه می دهد. این اولین بار است که چنین سنسوری برای تشخیص سیگنال های کوچک بالستیک از قلب نشان داده شده است.

تیم اندرو لباس های داوطلبانه را آزمایش کرده و مستقل از خواندن سنسورها را تایید می کند. آنها همچنین برای ثبت اختراعات در فیجامه درخواست کرده اند. پس از اندرو شرکا با یک تولید کننده، او تخمین می زند که محصول می تواند در عرض دو سال برای 100 تا 200 دلار قیمت داشته باشد.

در حال حاضر تیم در حال گسترش دادن فناوری به سنسورهای الکترونیکی پوشیدنی است که راه رفتن را شناسایی کرده و بازخورد را برای یک مانیتور برای جلوگیری از افتادن ارسال می کند. اندروز می گوید این نرم افزار می تواند در تنظیمات مانند خانه های سالمندان و مراکز بازنشستگی استفاده کند.

کمپانی MicroSoft سایه‌زنی با نرخ متغیر را به DirectX 12 می‌آورد

کمپانی MicroSoft در توییتر خود اعلام کرد که قصد دارد با استفاده از فناوری گرافیکی سایه‌زنی با نرخ متغیر در DirectX 12 موجب افزایش نرخ فریم همراه با افزایش کیفیت بصری در بازی های ویدیویی شود که این کار باعث کاهش الزامات سخت افزاری بازی های میشود، با دیجیت نیوز همراه باشید...

 

کمپانی MicroSoft اعلام کرده است که قصد دارد فناوری سایه‌زنی با نرخ متغیر (Variable Rate Shading) را به DirectX 12 وارد کند. از این پس توسعه دهندگان بازی های ویدیویی میتوانند با کمک این نوع سایه‌زنی سطح عملکرد در محیط‌ های گرافیکی خود را بخصوص در زمینه بازی‌ها بهبود ببخشند، که این کار کمپانی MicroSoft باعث میشود تا سیستم سخت افزاری از منابع کمتری برای تامین نیاز خود برای اجرای بازی استفاده کنند.

کمپانی MicroSoft نیز از سازندگان و توسعه دهندگان بازی‌های Firaxis خواسته است که این نوع سایه‌زنی را در یکی از بازی‌های خود پیاده‌سازی کند تا نشان دهد استفاده از روش VRS و تأثیر آن برعملکرد عناوین مختلفی همچون محیط  بازی تا چه اندازه چشمگیر خواهد بود. و بنا بر گزارش Fiaxis پس از آزمایش روش VRS بر روی یکی از بازی های ویدیویی خود اعلام کرد که روش VRS سبب افزایش 14 درصدی خروجی فریم در بازی شده است!

در هر صورت، فناوری سایه‌زنی با نرخ متغیرر یا همان "روش VRS" کمپانی MicroSoft در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته و بسیاری از شرکت‌های مشهور دنیا همچون UbiSoft، Activision،Massive Entertainment ،Playground Games که در صنعت گیم سازی فعالیت میکنند و جزو بزرگترین کمپانی های ساخت گیم در جهان هستند قصد استفاده از روش VRS را در محصولات بعدی خود دارند. همچنین سازندگان مشهور موتورهای بازی نظیر Unity و Epic Games نیز در فهرست شرکت‌هایی مشهور قرار دارند که قرار است در آینده ی نزدیک از این فناوری در محصولات خود استفاده کنند.

براساس ادعای کمپانی MicroSoft قابلیت سایه‌زنی با نرخ متغیر با سخت‌افزارهای موجود شرکت Nvidia و برخوردار از معماری تورینگ و نیز سخت‌افزارهایی که در آینده توسط Intel ارائه خواهد شد پشتیبانی می‌شود.intel هم‌اکنون در حال آزمایش این فناوری برروی تراشه‌های اولیه‌ی گرافیکی نسل ۱۱ خود است کهقصد ارائه در سال جاری را دارد. احتمالا پردازنده‌های گرافیکی مجزای intel یعنی نسخه‌های دسکتاپ آینده نیز از این فناوری گرافیکی پشتیبانی خواهند کرد.

طرز کار فناوری VRS

همان‌طور که از نام "سایه‌زنی با نرخ متغیر" مشخص است، در روش VRS به‌جای تمرکز بر رندر شیدرها با رزولوشن و جزییات یکسان و یا بعبارتی دیگر رزولیشن کلی، توان سایه‌زنی (نرخ کلاک هسته‌های سایه‌زن) متغیری را در ترسیم بافت‌های گرافیکی هر فریم می‌توان به‌کار گرفت. فناوری VRS با تغییر تعداد پیکسل‌ هایی در حال کار هستند، در یک عملیات سایه‌زنی پیکسل واحد پردازش‌پذیر هستند.

براساس اعلام کمپانی MicroSoft طراحان و سازندگان بازی های ویدیویی می‌توانند به‌صورت انتخابی قدرت سایه‌زنی را در مناطقی از فریم که تأثیر چندانی بر کیفیت بصری نداشته باشد، کاهش دهند و حداکثر توان واحدهای سایه‌زنی را متمرکز بر مناطقی کنند، که جزئیات تصویری بالاتری در آن‌ها موردنیاز است. بدین ترتیب توسعه‌دهندگان میتوانند در مناطقی که در آن شیدرها اهمیت بیشتری دارند قدرت سایه‌زنی را افزایش دهند تا کیفیت بهتری در خروجی تصویر بازی های شاهد باشیم!

در آخر نیز سطح عملکرد بالاتر و کیفیت تصویری بهتری را می‌توان به دست آورد، درحالیکه از منابع سخت‌افزاری کمتری برای اجرای بهتر بازی‌ها نسبت به قبل استفاده خواهد شد. API سایه‌زنی با نرخ متغیر به طراحان بازی های ویدویی این اجازه را خواهد داد تا قدرت سایه‌زنی را به سه روش تنظیم کنند: روش‌ per-draw، روش within-draw با استفاده از یک تصویر screenspace و روش within-draw به حالت per-primitive. همچنین دو رده‌ی پشتیبانی نیز از VRS وجود دارد که در رده‌ی نخست از VRS در حالت per-draw و در رده‌ی دوم از VRS هم در حالت per-draw و هم در حالت within-draw پشتیبانی می‌شود. باید توجه داشت که حالت ترکیبی سایه‌زنی با توان متغیر (VRS Combiners) نیز پیش‌بینی شده است که امکان استفاده‌ی همزمان از VRS به دو روش per-draw و per-permitive را امکان پذیر میسازد.

نسخه IOS 12.2 منتشر شد

پس از کنفرانس امروز کمپانی اپل نسخه جدید سیستم عامل دستگاه های ایفون و ایپد کمپانی اپل با ورژن IOS 12.0 منتشر شد، اپل نیوز پلاس و قابلیت کنترل ویدیو در Apple Tv به کمک Siri در کنار اضافه شدن 4 ایموجی جدید و منحصر به فرد از تغییرات جدید و مهم نسخه جدید سیستم عامل محبوب کمپانی اپل محسوب میشود.

کمپانی اپل برای تولید انبوه ایرپاد و ایپد اماده میشود

آیپد و ایرپادهای جدید محصولاتی هستند که به‌احتمال زیاد در رویدادهای پیش روی توسط کمپانی اپل معرفی خواهند شد و تأمین‌کنندگان قطعات آن‌ها مشغول آماده‌سازی و تولید هستند. دیجی‌تایمز در گزارش اخیر خود، با اتکا به منابع خبری ادعا کرد تولیدکنندگان تایوانی بوردهای چاپی مشغول آماده‌سازی برای تولید انبوه دو محصول جدید برای کمپانی اپل یعنی نسل جدید آیپدها و دیگری نسل جدیدی از ایرپادها مشهور هستند. شرکت‌هایی که به‌احتمال زیاد تولید PCB برای نسل جدید آیپد ۲۰۱۹ را برعهده خواهند داشت، Flexium Interconnect و Zhen Ding نام دارند.

با توجه به وضعیت کنونی اخبار و بازار جهانی این احتمال را به‌وجود می‌آورد که آیپد جدید اپل روی همان فناوری معرفی‌شده در سال ۲۰۱۷ میلادی خواهند بود و تنها افزایش ابعاد صفحه‌نمایش تا ۱۰.۲ اینچ و پردازنده‌ ای سریع‌تر را به‌همراه چند به‌روزرسانی محدود در آنها شاهد خواهیم بود ولی شکل ظاهری آنها نیز همانند نسخه قبل آیپد ها و ایرپاد ها خواهد بود!

Compaq Manufacturing و Unitech PCB تولیدکنندگان تایوانی هستند که تولید انبوه بوردهای انعطاف‌پذیر الکترونیکی را برای نسل جدید ایرپادها برعهده خواهند داشت. درباره‌ی نسل جدید ایرپادها پیش‌بینی می‌شود هماهنگی کامل با سیری در آن‌ها اجرا شود. به‌علاوه، قابلیت‌های جدید پایش سلامت و بهبود کیفیت صدا، از ویژگی‌ها مورد نظر کاربران می باشد.

کمپانی اپل زمان دقیقی را برای عرضه‌ی ایرپاد و آیپدهای جدید خود هنوز مشخص نکرده است. برخی شایعه‌ها می‌گویند که احتمالا نسخه‌ی اقتصادی‌تر آیپد به‌همراه نسخه‌ای با به‌روزرسانی‌های جزئی برای آیپد مینی تا پایان ماه جاری میلادی معرفی خواهند شد. 

قابلیت جدید اینستاگرام در جدیدترین آپدیت خود

پس از انتشار جدید ترین اپدیت اپلیکیشن اینستاگرام ، سازندگان آن اعلام کرده اند که قصد دارند در اینستاگرام یک ویژگی جدید و منحصر به فرد تازه ای را ارائه کنند تا به کاربران این اجازه بدهد همراه دوستان خود بصورت همزمان و آنلاین ویدئو تماشا کنند. این ویژگی در ویدئو چت و در قسمت «دایرکت» اینستاگرام قابل دسترسی خواهد بود، که برای اولین بار توسط اینستاگرام این قابلیت ارائه خواهد شد و انتظار میرود تا این ویژگی جدید با استقبال بالایی از س.ی کاربران عضو این شبکه اجتماعی محبوب رو به رو شود.

ارائه نسخه جدید و تحت وب اسکایپ

نسخه تحت وب اسکایپ به برخی از مرورگرها آمد؛ نسخه تحت وب اسکایپ به روز شده و این موضوع بدان معنا است که کاربران مرورگرهای اج و Chrome دیگری نیازی به نصب نرم افزار اسکایپ برای دسترسی به ویژگی‌های نظیر تماس ویدیویی و ضبط مکالمات ندارند. همچنین اسکایپ در نسخه جدید خود تغییرات ظاهری جدیدی را قرار داده است که دسترسی کاربران به لیست مخاطبین و مکالمات را آسان‌تر از گذشته می‌کند. 

800 میلیون کاربر فعال حال حاضر ویندوز 10

کمپانی مایکروسافت امروز اعلام کرد تعداد دستگاه‌های فعال ماهانه‌ی مبتنی بر ویندوز ۱۰ از مرز ۸۰۰ میلیون دستگاه عبور کرده است و آن‌ها به هدف یک میلیارد دستگاه نزدیک‌تر شده‌اند. 

کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که تعداد دستگاه‌‌های فعال مبتنی بر ویندوز ۱۰ به ۸۰۰ میلیون دستگاه در ماه رسیده است. 6 ماه پیش نیز مایکروسافت تعداد کاربران استفاده کننده ویندوز 10 را بیش از 700 میلیون نفر در ماه اعلام کرد که در این فاصله صد میلیون دستگاه جدید را به این نسخه اضافه کرده‌اند.

مسلما ۸۰۰ میلیون دستگاه مبتنی بر ویندوز ۱۰ آمار شگفت آوری است؛ اما هنوز با هدف مایکروسافت مبنی بر رسیدن به یک میلیارد دستگاه فعال مبتنی بر ویندوز ۱۰ طی سه سال فاصله‌ی زیادی دارد؛ رقمی که قرار بود غول عرصه نرم‌افزار سال گذشته به آن دست یابد!

به‌ نقل از یوسف مهدی نایب رئیس بخش دستگاه‌ها و زندگی مدرن کمپانی مایکروسافت، ویندوز ۱۰ بیشترین میزان رضایت را بین کلیه‌ی نسخه‌های ویندوز را داشته، ادعایی که باتوجه‌به مشکل‌دار بودن به‌روزرسانی‌های اخیر این سیستم عامل جالب به‌نظر می‌رسد. کمپانی مایکروسافت امسال روی بهبود عملکرد و پایداری کلی ویندوز ۱۰ سخت تلاش می‌کند و احتمالا شاهد بهبود کلی این سیستم‌عامل خواهیم بود.